5-Д
14.03.22 Мета ознайомити з поняттям «взаємодопомога»; формувати прагнення до допомоги та взаємодопомоги.
Сьогодні будемо дивитися мультфільми. Але спочатку я хочу, щоб ви зрозуміли, що означає «взаємодопомога».
Як ти розумієш це слово? (Дитина розповідає, як вона розуміє це поняття). Взаємодопомога - це коли двоє людей/дітей допомагають один одному. Ось скажи мені, як ти допомагаєш мамі? А мама тобі? (Дитина розповідає про особливості спілкування з рідними
Розкажи батька хто твій друг? Ти йому як допомагаєш? (Відповідь дитини). А твій друг як тобі допомагає? (Дитина відповідає).
Хочу наголосити на тому, що взаємодопомога може бути не лише між рідними та друзями, а й між зовсім незнайомими між собою особами. Тому і запропонувати першим переглянути мультфільм «Ведмідь і павучок», який дуже добре ілюструє взаємодопомогу якраз між незнайомцями.
2. Перегляд мультфільму «Ведмідь і павучок».
Мета мультфільму: показати дитині, що означає взаємодопомога.
Обговорення
мультфільму:
- Що хотів зробити ведмідь з павучком?
- Чи пожалів ведмідь павучка?
- Як потім допоміг павучок ведмедю?
- Гра «Відштовхни мене»
Мета: відпрацювати навички утримування рівноваги.
Двоє гравців стають обличчям один до одного на відстані близько 1 м. Витягнувши руки перед собою - долоні вперед, пальці спрямовані вгору, - гравці торкаються долонь один одного.
Під час гри можна нахилятися вперед або назад, але не можна зрушувати з місця. Якщо хтось із гравців утратить рівновагу, тобто зробить крок вбік чи вперед/назад, то він програє. Якщо доторкнеться до будь-якої іншої частини тіла партнера, окрім долоні, - також програє. Можна відштовхувати долоні партнера з будь-якою силою, відводити свої долоні убік, припиняючи контакт.
Гра полягає в тому, що перемоги досягають не за рахунок поразки партнера, а шляхом утримання власної рівноваги. Перемогти може один із партнерів, обидва або ж ні той, ні той. Оптимального результату гри буде досягнуто, якщо рівновагу втримають обидва партнери.
09.02.22 Тема: Сприймання та розпізнавання власних почуттів та емоцій.
«Сьогодні ми поговоримо про емоції. Ти знаєш, що таке емоції? Емоції - це такий стан або настрій людини, що змінюється в залежності від того, що відбувається з нею і навколо неї. Коли тебе похвалили, подарували подарунок, що ти відчуваєш? (Радість, задоволення). А коли тебе сварять чи ображають (Сум, печаль, образу). Все це, що я назвала і є емоціями. Але насправді їх дуже багато і їх необхідно знати. Погодься, як важко, коли не розуміють, що з тобою, тобто коли тобі сумно, чи нудно, як же хочеться, щоб тебе втішили, зацікавили якоюсь справою. Правда?»
Перегляньте відео:
Дайте відповіді на наступні питання:
· Які ознаки радості проявляв хлопчик? (Посмішка, задоволення).
· А які прояви здивування були на обличчі у дівчинки, коли вона показувала емоцію здивування? (Брови підняті, рот широко відкритий).
· А як проявлявся сум? (Кутики рота опущені, бровки «хатинкою», а в очах - туга).
· А гнів? (Очі злі, видно зуби, щоки напружені).
· А огида? (Зморщене обличчя, язик висунений).
· Які зовнішні прояви були в дівчинки, коли вона показувала страх? (Очі вирячені, тремтіння).
· Як хлопчик показував сором? (Опустив очі вниз, руку приклав до рота).
А як дівчинка показала задоволення? (очі задоволено примружила, радісно посміхалася).
Спробуйте перед дзеркалом показати наступні емоції: Радість, здивування, сум, гнів, огида, страх, сором, задоволення.