1-Б


27.05.20

Тема: Розвиток дрібної моторики рук.

Завдання 1.Викладаємо зображення предметів

Подібні заняття засновані на здатності дитини працювати зі схемою і будувати асоціації. Готові рішення можна скачати з інтернету і запропонувати дитині в якості шаблону або дати волю його фантазії. Викладаючи предмет, малюк проявляє спостережливість і увагу до деталей. Дуже корисно також супроводжувати роботу над зображенням коротеньким віршиком, що описує предмет. наприклад:


Завдання 2. Пропоную нашим діткам графомоторні доріжки для ігор двома руками одночасно.

Вправа сприяє одночасній роботі обох півкуль мозку і розвитку, підготовки руки до письма. За допомогою подібної пальчикової гімнастики розвивається дрібна моторика рук і їх координовані руху. Розвивається зорова уважність.

Як грати ? Попросіть дитину провести по доріжках одночасно пальчиками обох рук..З картинками можна працювати як з екрана комп'ютера, чи планшета, а також, роздрукувати, як що є така можливість.. 

20.05.20

Тема: Розвиток логічного мислення. Розвивати уміння розрізняти протилежні за значенням поняття: день - ніч; світло-темрява.

Завдання 1. Перегляньте відео та виконайте завдання.


13.05.20

Тема: Розвиток логічного мислення. Розвивати уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року».

Перегляньте відео та відгадайте загадки.



06.05.20

Тема: Розвиток логічного мислення. Уміння знаходити однакові властивості або ознаки предметів. 

Завдання 1. Ознаки  предметів.

Завдання 2. Знайди дві однакових картинки.

Завдання 4. Виконати завдання із карток.


29.04.20

Тема: Розміщення предметів у просторі.  Розвивати уміння пояснювати на малюнку, візерунку, схемі розміщення предмета та його частин відносно інших.

Завдання 1.

1. «Подивися на першу сходинку. Тут намальовані КУТОЧКИ. Вони всі зображені по-різному, але серед них є один, намальований також, як зразок. Знайди такий самий куточок серед інших і закресли його. Дивись уважно, куточки дуже схожі, але лише один із них «правильний».

2. «А тут потрібно знайти точно такий же КОЛО, як на зразку і закреслити його».

3-4. «Тут намальовані ТРИ ФІГУРИ, але вони розташовані не просто так, а в певному порядку. Уважно подивися на них, знайди таку ж групу фігур серед інших і закресли її».

5. «Подивися на зразок, намальовані ДВА ТРИКУТНИКА. Тобі потрібно знайти точно так само намальовані фігури серед інших серіях і закреслити їх».

6. «Подивися на зразок, намальовані КОЛО, КВАДРАТ і ТРИКУТНИК. Тобі потрібно знайти точно так само намальовані фігури серед інших серіях і закреслити їх».

7-8. «А в цих завданнях зразок - ЛІТЕРА. Знайди точно таку ж серед інших серіях і закресли її»

Завдання 2.«Гра з лічильними паличками»

1) Виклади з паличок будиночок. В яку сторону він повернутий? А тепер переклади одну паличку, щоб будиночок був повернутий праворуч .

2)Склади з паличок корову. В яку сторону вона йде? А тепер переклади 2 палички так, щоб корова «дивилася» в ліву сторону.

Завдання 3. «Склади фігуру»

Знадобляться: зубочистки (чим більше тим краще) і пластилін.

 Процес: накочується невеликі кульки з пластиліну і з'єднуємо їх між собою за допомогою зубочисток. Можна створювати плоскі і об'ємні фігури, будувати будиночки і конструювати все, що душа забажає)) Цей конструктор з пластиліну і зубочисток дуже нагадує магнітний конструктор! 

Завдання 4. Пропоную зробити гру пазли власноруч. Для цього знайдіть зображення  та розріжте на кілька частин (як на зразочку). Пограйте. Такі пазли ви можете виготовити і з листівок. Дуже добре, коли є 2 однакові листівки - одну розрізаємо, а інша буде як зразок.

22.04.20

Тема: Розміщення предметів у просторі. 

Розуміння і точне словесне визначення просторових відношень між реальними предметами.

Завдання 1. 

1)   Покажи та назви, що знаходиться : 

  • між машиною
  • в одному ряду  з м'ячем
  • перед літаком
  • над черепахою



2)    Покажи та назви, що знаходиться :

  • верхній, нижній, лівий, правий (куток);
  •        середина;
  •        правий, лівий, верхній, нижній (бік).

Завдання 2.  Виконуємо  графічний диктант, розфарбовуємо .

Завдання 3. Стань у центрі кімнати і розкажи , які предмети у твоїй оселі розташовані: вгорі, внизу, справа в кутку, в середині, в кінці, прямо, ліворуч в кутку, між..., під...


Завдання 4.Намалюй на аркуші паперу:

  •   у центрі - коло;         
  • зліва - квадрат; 
  • вище кола - трикутник; 
  • нижче - прямокутник; 
  • над трикутником - 2 маленьких кола; 
  • під прямокутником - маленьке коло



15.04.20

Тема:Розміщення предметів у просторі.

Розвивати уміння відтворити на обмеженій площині  розміщення одного реального предмета відносно інших за зразком і за словесною вказівкою.

Завдання 1. Роздивись зображення будови тіла людини. Розкажи, з яких частин складається твоє тіло. 

Завдання 2. Пограйте в ігри:

"Верх-низ тіла"

Дитині ставлять питання: «Що в тебе знаходиться з самого верху? А з самого низу? Що в тебе посередині?»
Давши первісні орієнтири - голова, тулуб, ноги, - переходять до диференціювання рівнів (голова - потилиця, лоб, брови, очі, ніс, щоки, рот, підборіддя, шия; руки - кисті, передпліччя, лікті, плечі; тулуб - груди, живіт; ноги - бедра, коліна, гомілки, стопи). Спочатку дитина повинна, називаючи частину тіла зверху вниз, знизу вверх, відповідати правильно на питання типу: «Що знаходиться під головою, під грудьми, під коліном?».


"Перед-зад тіла"

Дитині пропонується назвати, що в неї спереду, а що ззаду. Спочатку оперують загальними поняттями: лице - потилиця, груди - спина. Потім вводиться поняття «задня поверхня» (ніг, шиї, рук).
Далі переходять до деталізації: потилиця, задня поверхня шиї, верх спини, поясниця, сідниці, задня поверхня бедер, колінних суглобів, гомілок, п'яток. Так само, як і в попередній вправі, починати потрібно з називання частини тіла й одночасного доторку до неї. Зрештою дитина повинна навчитися називати частини тіла в різній послідовності, а також називати пари ділянок, розташовані на одному рівні спереду-ззаду: лице-потилиця, груди-спина, живіт-поясниця, долиня-тил кисті, пальці ступні-п'ята.


"Чотири стихії"

На слово «повітря» дитина повинна підняти руки вверх або показати будь-яку частину тіла, розташованну зверху (голову, плечі, вуха тощо). Якщо ведучий скаже слово «вода» - дитина показує на будь-яку частину тулуба (груди, живіт, спину, сідниці) або витягує руки вперед. На слово «вогонь» дитина повертає руками в ліктьових суглобах, тримаючи руки в сторони. На слово «земля» - показує на будь-яку частину ніг або опускає руки вниз.


"Знайди пару"

Доторкнися до будь-якої частини тіла, розташованої спереду. Дитина повинна назвати те, що розташоване на цьому рівні ззаду.


"Зліва-справа"

Дуже важливо навчити дитину безпомилково знаходити у себе праві та ліві частини тіла.

Вправи мають особливе значення в зв'язку з організацією письма «зліва направо». Крім того, безпомилковий вибір сторони, в яку необхідно здійснити рух (поворот тіла, рух очей і руки при читанні та письмі), значно прискорює процес психічної діяльності та дає можливість швидше засвоювати заданий матеріал.
Під час навчання дитини поняттям «справа-зліва» потрібно враховувати, якою рукою вона переважно діє, тобто яка рука в неї ведуча.
Спочатку засвоюються орієнтири осі тіла. Поясніть дитині: «Все наше тіло, так само, як і руки, ділиться на праву та ліву половини. Проведи таку лінію вказівним пальцем правої руки зверху вниз і назви, якими частинами тіла вона пройде».
Потім дитина повинна усвідомити сторону тіла, однойменну з ведучою рукою. Ведуча рука торкається однойменної сторони тіла, дитина називає частини тіла, яких вона торкається, обов'язково називаючи і сторону тіла (права нога, права брова, праве вухо).
Потім дитина починає перечисляти ділянки тіла, розташовані на одному рівні зліва-справа, також починаючи з ведучої руки. Виконуючи цю вправу, спочатку потрібно торкатися до симетричних частин тіла по-різному: до ведучої сторони - усією долонею ведучої руки, а до симетричної частини тіла на протилежному боці - кінчиком пальця цієї ж руки.
Поступово дитина повинна навчитися називати симетричні частини свого тіла автоматично, із закритими очима, напам'ять тощо.


"Хованки"

Заховайте в кімнаті будь-який предмет (іграшку, для старших - букву, цифру, слово) або загадайте з тих, що вже є в кімнаті. Запропонуйте дитині уважно слухати команди. Дитина рухається кімнатою під команди: «прямо», «направо», «знову прямо» тощо. Після команди «стоп, знайшли» дитина вказує на загаданий предмет.


"Стрілка, яка розмовляє"

Дитина сама загадує предмет, до якого вона «мандрує». Наприклад: «Мені хочеться дістатися до вікна, яке знаходиться справа від мене. Я відправляюся в дорогу, а стрілка підкаже мені, де можна відпочити». У руках в дитини стрілка, яку вона може повертати в потрібному напрямку.
Можна в цій же грі викласти на шляху (або намалювати крейдою) стрілки, що вказують напрям.
Під час мандрівки дитина повинна промовляти вголос напрям свого руху: «Іду прямо, повертаюся наліво» тощо.


"Що де знаходиться"

Дитина виходить із кімнати, поки її немає, можна змінити розташування предметів. Через кілька хвилин її запрошують повернутися. Задача дитини - запам'ятати розташовані справа (зліва, прямо) від неї предмети, закрити очі або відвернутися та назвати їх за тим же порядком.


"Дзеркало"

Ці вправи навчають правильному сприйняттю просторового розташування частин тіла людини. 

Мета полягає в закріпленні знань правої-лівої організації тіла та розвитку образного мислення, оскільки для правильного уявлення необхідно вміти подумки поставити себе на місце іншої людини та бачити речі її очима.
Запропонуйте дитині стати лицем до вас і виконувати таке завдання:

 «Покажи у мене праву руку, праве вухо, праве око, великий палець лівої руки, ліве вухо...» тощо. Це прохання супроводжується такою фразою: «Моя права сторона розташована навскоси від твоєї правої руки». Якщо дитині важко виконати завдання в такому положенні, поставте її спиною до себе так, щоб вона побачила свою і вашу руку з одного боку. Після цього продовжуйте вправу в позиції «навпроти».
Наступна вправа починається з того, що дитина показує предмети, торкається їх ведучою рукою й поступово переходить до показування очима тощо.
Коли дитина навчиться впевнено називати сторони різних частин тіла, запропонуйте їй таке завдання:
«Уяви собі, що ти сидиш на моєму місці. Що буде розташовуватися справа та зліва від тебе? З якого боку розташований стіл, стільці, шафа, якщо ти сидиш на моєму місці?»


"Іграшка зламалася"

Якщо є можливість - розберіть іграшку (ляльку, мишку, робота) на частини. Дитина повинна зібрати іграшку, називаючи та показуючи її частини. При цьому іграшка повинна бути розташована лицем до дитини.


"Заборонений рух"

Дитина сидить або стоїть навпроти дорослого. Покажіть їй послідовно різні вправи для рук, плечового поясу, тулуба, ніг. Дитина повинна повторити всі рухи, крім одного, заздалегідь «забороненого», наприклад, не піднімати праву руку, коли її піднімає дорослий.




08.04.20 

Тема: Уміння розповідати про різні властивості предметів. 


Завдання 1. Розглянь малюнки. Визнач із чого виготовлені зображені предмети ( пластик, тканина, борошно, глина, скло,дерево, резина). Якого кольору? Для чого використовується?

Завдання 2.Вибери кілька предметів, які є у твоїй оселі. Разом з дорослим визнач,із чого їх виготовили.

Завдання 3. Розглянь малюнки, назви їстівне-не їстівне. Поясни свій вибір.

Завдання 4.



01.04.20 

Тема: Визначення подібності та відміни між предметами на основі порівняння за певним зразком.

Завдання:

Назвати що подібне? що відмінне? Поясни свій вибір.

Розглянь корисні підказки:

© 2020
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати