3-Б

01.06.2021. Завдання для учениці.

Тема: Засоби міжфразового зв'язку

Частини тексту пов'язуються не лише за змістом, але й за допомогою лексичних та граматичних засобів.

Найважливіші з них:

1. Сполучники.

Траплялися у Віті й після того, бо змалку привчили його дома до дрібного злодійства. Але згодом зрозумів, що це нечесно й бридко. Ітепер з вдячністю згадує вчителя, який спрямував його на шлях істини (І. Цюпа).

2. Синонім.

Ще донедавна в Україні оминали по можливості сварки, хрестили рота, коли з язика злітало недобре слово. Коли б ми знали, яке зло ми чинили собі й планеті, посилаючи в простір злі думки, як захаращуємо власне життя злою енергією. Коли б відали, що ця духовна інфекція перетвориться невдовзі на фізичну.

3. Вставні слова та речення.

Відступати нам, по-перше, нікуди. А по-друге, немає підстав (В. Собко).

4. Тематична лексика.

Уже в хаті стало поночі, а Нимидора все плакала. Коли це одразу в хаті стало видно як удень. Стіни, піл, лежанка, колиска - все це ніби облилось кров'ю. Червоний світ миготів ніби хвильками й бризками по стінах... Три вікна були ніби завішані знадвору кривавими хустками (І. Нечуй-Левицький).

5. Займенники й займенникові прислівники. 

Майже четверту частину хати займала розмальована чи оздоблена кахлями піч. Побутує багато прикмет і повір'їв, пов'язаних з нею (Л. Орел). Сад наш на історичному місці. За даними всіх переказів і легенд, колись тут, на нашому острові стояла деякий час Запорізька Січ, вирувало хоробре, веселе козацтво (О. Гончар).

6. Лексичні повтори та спільнокореневі слова.

І все тут пахне. І хоч пахне не стільки якимись там особливими пахощами степового різнотрав'я, бо траву тут майже геть стирловано, одначе син таки каже істинну правду, ніщо так не пахне, як цей степ... (О. Гончар).

7. Контекстуальні синоніми.

Хай жнива й не були легкими, усе ж хлібороби ставилися до них з особливою шаною і предковічною святістю. Удень і вночі, в будень і свята, спекотливу днину чи сльоту - від зорі до зорі несе в полі свою трудну вахту господар землі (В. Скуратівський).

8. Відповідність часово-видових форм дієслів.

Не поспішайте закладати фундамент нової хати. Запитайте спочатку поради у старих людей.

9. Риторичні питання.

Чому знайдена підкова мусить принести щастя? А тому, що підковувати коней почали ще до нової ери і робили це спочатку заради краси: підкови були тоді із золота або срібла, і вони, дійсно, були щасливою і дорогою знахідкою.

10. Числівники.

З Харкова, де зупинилася зі своїм супроводом імператриця, в усі кінці Слобожанщини полетіли вершники. І ось один на змиленому коні зупинився на околиці села Гусинці (М, Слабошпицький). Гребли вони вже два дні. Пішов третій (М. Вінграновський).

11.Слова із просторовим чи часовим значенням. 

Хто побував хоч раз у Карпатах, той на все життя запам'ятає стрімкі скелі і глибокі ущелини. Ніколи не забуде дрімучих лісів з гордими смереками, ялицями, кедрами. Довго чаруватимуть своєю піснею бурхливі потоки, що із срібним передзвоном мчать із гір на долини (Ф. Малечур).

12.Називні речення.


01.06.2021. Завдання для учня.

Тема: Послідовний переказ і запис переказу.

28.05.2021. Завдання для учениці.

Тема: Правила смислової (змістовної) і мовної (лексико-синтаксичної) організації зв'язного повідомлення

25.05.2021. Завдання для учениці.

Тема: Структура та правила побудови описового тексту

  • І група. Текст-розповідь
  • ІІ група. Текст-опис
  • ІІІ група. Текст-роздум

Опис

На які питання відповідають у висловлюванні: Який предмет, особа, дія?

Про що говориться у висловлюванні:  Про ознаки предмета, особи, дії

Будова висловлювання: Загальне враження, окремі деталі, ознаки

приклад:

Калина - чарівний та яскравий кущ. Навесні калина приваблює своїми квіточками-віночками, білим лебединим цвітом, а восени - червоними ягодами, що палахкотять ясним вогнем у променнях осіннього сонечка. Листя калини восени жовкне, а потім падає на землю. Калина - дуже гарна рослина. 

Мета тексту - описати, як виглядає калина.

Описується зовнішній вигляд куща, його квітів, ягід, листя.


25.05.2021. Завдання для учня.

Тема: Складання оповідання за опорними картинками та за серією сюжетних картинок.

Завдання. Склади невеличку розповідь за сюжетними картками:


22.05.2021 Завдання для учня.

Тема: Складання розповіді за опорними словами та планом.

1. Складання плану:

 План

1. Холодна осінь.

2. Охоронець лісу.

3. Підготовка до зими.

4. Відпочинок.


2. Опорні слова: пізня,холодний, лісові мешканці, на деревах, звірі мерзнуть, лісник не спить, обходить, ліс, будиночок


3. Орієнтовний текст

Настала пізня осінь. Рано настає вечір. Часто дощить. Дує холодний різкий вітер. Зривається сніжок. Усе запорошило навкруги.

Лісові мешканці поховалися в нори та щілини. На деревах не залишилося жодного листочка. Голодно. Звірі мерзнуть від холоду.

Тільки лісник не спить у своїй сторожці. Він обходить ліс. Потрібно допомогти звіряткам. А потім повернутися до теплого, затишного будиночка


22.05.2021. Завдання для учениці.

Тема: Частини розповідного тексту (початок, основна частина, кінцівка)

На які питання відповідають у висловлюванні: Що робить особа або предмет?

Про що говориться у висловлюванні: Про події, про дії персонажів

Будова висловлювання: Початок, розгортання, завершення дій


Жила в одному селі дівчинка Калинка. Вона була дуже доброю та працьовитою. Кожного дня ходила в ліс збирати цілющі трави. Дорога була довгою, але не росло біля неї жодного деревця, щоб можна було перепочити в його прохолоді. Тоді дівчинка викопала в лісі кущик і посадила біля дороги. Виріс великий розлогий кущ, і кожний подорожній зупинявся біля нього та згадував добрим словом дівчинку. І сам кущ назвали її ім'ям - калиною. 

 Мета тексту - розповісти, звідки взялася калина.

Дійові особи: дівчинка Калинка, подорожні.

Розвиток подій: жила, ходила, посадила, виріс, дякують.

Результат: зробила добре діло, на знак вдячності кущ назвали ім'ям дівчинки.

21.05. 2021 Завдання для учениці.

Тема:Структура і правила побудови розповідного тексту

Текст- роздум

На які питання відповідають у висловлюванні: Чому саме такими є предмет, особа чи дія?

Про що говориться у висловлюванні: Про причини ознак та дій

Будова висловлювання: Тези (думка, яка доводиться або заперечується) , аргументи (докази), висновки

18.05.2021. Завдання для учня.

Тема:Поширення речень (за схемами, питаннями )

18.05.2021. Завдання для учениці.

Тема:Типи тексту (оповідання, опис, міркування) 

14.05.2021 Завдання для учениці 

Тема: Самостійне складання і запис речення (за заданими словами). 

Гра «Розсипанка»

З поданих слів складіть речення.

  • За, два, селом, вітряки

  • небу, хмарки, По, пливуть

  • світить, У, небі, сонечко


11.05.2021 Завдання для учня.

Тема:  Розвиток аналізу структури речення

Завдання 1. Поділи речення на окремі слова і визнач їх кількість. Склади схему речень.

- Школярі ходили на ескурсію до лісу.

- Мляве сонечко заблищало в  калюжах.

- Третій день дме холодний  вітер.



11.05.2021 Завдання для учениці.

Тема: Поширення речень (за схемами, питаннями).

22.01.2021. Завдання для учениці:

Гра «Він - вона» Перетвори за зразком:

Лікар - лікарка

кравець -

художник -

продавець -

співак -

Гра «Він - вона» Перетвори за зразком:

Вовк - вовчиця

кріт -

заєць -

їжак -

олень -

Гра «Назви лагідно» Назви лагідно, за зразком

М'яч - м'ячик

білка -

чайник -

ключ -

замок -

Гра «Як тебе по батькові?»

  • У Івана син - Іванович
  • У Романа -
  • У Петра -
  • У Степана -
  • У Михайла -
  • У Івана дочка - Іванівна.
  • У Романа -
  • У Петра -
  • У Степана -
  • У Михайла -

Гра «Назви дитинчатко» Утворювати від іменників - назв малят слова із пестливим суфіксом -тк-.

  • Мавпа - _____-(мавпеня, мавпенятко).
  • Лев -_________________( левеня, левенятко).
  • Білка -__________-( білченя, бїлченятко).

19.01.21 Завдання для учениці:

Гра "Загубилось слово"  Правильно сформолюй речення, розкриваючи дужки.

  • Мама увімкнула електричну... (праска).
  • Ми побачили великого... (птах).
  • Землю скопують... (лопата).
  • Картини малюють... (пензлик).

Гра «Відлуння»  Називати  предмет в одині, потім - його  у множині.

Диня - дині

равлик -

лебідь -

муха -

півник -

лінійка -


Гра «Чого немає?»

Мета: вправляти у вживанні родового відмінка однини іменників.

  • У мене немає коня.
  • У мене немає (книги).
  • У мене немає (ручки).
  • У мене немає (олівця).

Гра «Багато - немає»

Потрібно скласти речення , розкриваючи дужки, зі словами багато, немає за зразком.

У Сашка багато лимонів.

У Толі немає лимонів

  • У Галі багато (яблука, апельсин, кабачок,гарбуз)
  • У Івана немає (яблука, апельсин, кабачок,гарбуз)

         У магазині немає пальт (сукня, майка, черевики).

         У магазині багато пальт (сукня, майка, черевики) 

 У магазині немає  (сукня, майка, черевики).

У магазині багато  (сукня, майка, черевики) 

Гра «Хто це?»Називаєте дію, а потім перетворюємо в іменник.

  • Танцює (хто?) - танцюрист
  • Продає -
  • Співає -
  • їздить на мотоциклі -
  • Плаває -
  • Бореться -

19.01.2021 Завдання для учня:

15.01.2021 Завдання для учениці

1. Визнач корінь у словах:

     1) хата- хаті - хатинці - хатина

     2) ліс- лісок - лісовий - лісничий

     3) мед-медок - медові - медівник 

2. Підбери спільнокореневі слова та визнач корінь слова:

     1)  сад -

     2)  мак -

     3)  хмара -

12.01.2021 Завдання для учня:

1) Прочитай оповідання, підбери заголовок.

2)Розглянь малюнки , знайди у тексті речення до кожного малюнка.

3) Перекажи зміст прочитаного "своїми словами"

4) Не дивлячись у текст, встав пропущені слова.

12.01.2021 Завдання для учениці:

© 2020
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати