4-А
01.06.2021 Спілкування у просторі культури
25.05.2021
Склади, будь-ласка, розповідь на тему: " Мій вихідний день"
22.05.2021 Розповідь за сюжетною
картиною.
Відгадай загадку.
Як і зайчик, має довгі вушка
Весь пухнастий, мов подушка
Любить моркву і капусту
Лагідний, немов дитина
В клітці спить маленький .......... ( Кріль)
Розглянь картину та придумай розповідь:
19.01.2021
1.Прочитайте текст та придумайте назву розповіді
Зима - сувора пора року. На землі та деревах лежить сніг, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких тварин .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди допомагають їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють діти, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .
Лісники обходять та об'їжджають територію лісу. Вони поклали корм для диких кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми накладає сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко зимувати, та щоб вони не обгризали молодих гілочок на деревах.
Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, насипають корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи шкідників.
Діти кришать хліб для лебедя на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у лісі.
2.Розгляньте малюнки .На твою думку, яка пора року зображена на картинках?
3. Розгляньте першу картинку. Хто на ній зображений? Що робить? Навіщо ?
4. Розкажіть що роблять герої на другій картинці.
5. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.
6. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.
7. Знайдіть у тексті речення, які підходять до кожного малюнку
8. По пам'яті, відтвори абзац тексту, вставляючи пропущені слова:
Зима - сувора пора _____. На землі та деревах лежить ______, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких ________ .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди _______________ їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють _______, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .
Лісники обходять та __________ територію ________. Вони поклали корм для ________кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми _________ сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко ________, та щоб вони не ________ молодих гілочок на деревах.
Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, ____________ корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи ___________.
Діти кришать хліб для ____________ на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у ________.
12.01.2021
1. Прочитай уважно текст
Джерельце
Пішли якось дідусь з онуком по гриби. Довго блукали поки назбирали повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили відпочити.
Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній зелена , свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.
- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево лежить.
Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.
- Ах, до хлібця та ще б ковток водиці, - зітхнув дідусь.
- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів онук.
Прислухались.
- А й справді, внучку, ніби вода дзюрчить. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.
Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.
Тільки викопав він один камінець, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!
«Джерело , криничка, сонячна водичка!» - заспівав радісно хлопчик.
Напились вони досхочу, а дідусь і каже:
- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.
Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.
Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.
Напились ще на прощання і пішли додому.
Тільки їх не стало видно, як вискочив на галявну Заєць. Так і завмер від здивування.
- Ох ти, звідки тут джерельце взялося?
І закричав захоплено на весь ліс:
- Ого-го! Я знайшов джерельце! Я знайшов джерельце!
Голодний вовк почув, як Заєць кричав, думає: «Цікаво, чого це Зайчисько так радіє? Піду подивлюсь».
А у вовка, як завжди, нікудишні справи. Усі від нього ховаються, усі тікають. А ще, як на зло,собаки всю шкуру порвали, ледве ноги виніс.
Приплентався вовк на галявину, побачив джерельце.
- Хоч води нап'юся з голоду, і то легше.
Ковтнув раз, другий, третій.
- Та ж хороша джерельна водичка! - крякнув. - Це добре, що я джерельце знайшов, а то хоч пропадай.
Напився вовк, що вже і дихати ніяк. Побіг геть.
Продирається вовк крізь хащі, назустріч ведмідь тупає, з малинника вертається. Мишко боки потирає, очі задоволено мружить,так наївся малини. Питає:
- Гей, Вовчище, не знаєш, де тут можна води напитися?
- Іди прямо, там на галявині джерельце б'є. Я знайшов.
Заспішив ведмідь. Припав до джерельця - відірватися не може.
- Щастя яке! - радіє. - Не щодня таке чудо зустрінеш!
Прийшли знову якось у ліс дідусь з онуком, дивляться: біля джерельця слідів різних - видимо-невидимо.
- Дивись, онучку,скільки друзів у маленького джерельця, - посміхнувся дідусь. - І всіх джерельце радує. (А. Сахаров. 389 слів)
2. Виконай завдання
· 1)Визнач жанр прочитаного твору
А) Оповідання.
Б) Казка.
В) Легенда.
· 2) На що натрапили дідусь з онуком в лісі на зеленій галявині?
А) На озерце.
Б) На потічок.
В) На джерельце.
· 3) Що зробили дідусь з онуком із джерельцем?
А) Засипали землею.
Б) Нічого не робили.
В) Зробили так, щоб усім було приємно пити.
3.Перевір себе. Не дивлячись у текст, по-пам'яті відтвори події, вставляючи замість риски слова
Пішли якось дідусь з онуком по _______. Довго блукали поки _________ повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили ___________.
Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній ________, свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.
- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево _________.
Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.
- Ах, до хлібця та ще б ковток ______, - зітхнув дідусь.
- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів ______.
Прислухались.
- А й справді, внучку, ніби вода _________. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.
Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.
Тільки викопав він один______, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!
«Джерело , криничка, сонячна ________!» - заспівав радісно хлопчик.
Напились вони досхочу, а дідусь і каже:
- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.
Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.
Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.
Напились ще на прощання і пішли ______.
4. Розкажи, що відбувалось на галявині, коли пішли додому дідусь з онуком.