4-А

01.06.2021 Спілкування у просторі культури


25.05.2021

Склади, будь-ласка, розповідь на тему: " Мій вихідний день"

22.05.2021 Розповідь за сюжетною картиною. 

Відгадай загадку.

Як і зайчик, має довгі вушка

Весь пухнастий, мов подушка

Любить моркву і капусту

Лагідний, немов дитина

В клітці спить маленький .......... ( Кріль)


Розглянь картину та придумай розповідь:

19.01.2021

1.Прочитайте текст та придумайте назву розповіді

Зима - сувора пора року. На землі та деревах лежить сніг, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких тварин .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди допомагають їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють діти, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .

Лісники обходять та об'їжджають територію лісу. Вони поклали корм для диких кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми накладає сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко зимувати, та щоб вони не обгризали молодих гілочок на деревах.

Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, насипають корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи шкідників.

Діти кришать хліб для лебедя на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у лісі.

2.Розгляньте малюнки .На твою думку, яка пора року зображена на картинках?

3. Розгляньте першу картинку. Хто на ній зображений? Що робить? Навіщо ?

4. Розкажіть що роблять герої на другій картинці.

5. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.

6. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.

7. Знайдіть у тексті речення, які підходять до кожного малюнку

8. По пам'яті, відтвори абзац тексту, вставляючи пропущені слова:

Зима - сувора пора _____. На землі та деревах лежить ______, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких ________ .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди _______________ їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють _______, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .

Лісники обходять та __________  територію ________. Вони поклали корм для ________кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми _________ сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко ________, та щоб вони не ________ молодих гілочок на деревах.

Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, ____________ корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи ___________.

Діти кришать хліб для ____________ на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у ________.

12.01.2021

1. Прочитай уважно текст

                                                                                 Джерельце

Пішли якось дідусь з онуком по гриби. Довго блукали поки назбирали повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили відпочити.

Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній зелена , свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.

- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево лежить.

Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.

- Ах, до хлібця та ще б ковток водиці, - зітхнув дідусь.

- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів онук.

Прислухались.

- А й справді, внучку, ніби вода дзюрчить. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.

Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.

Тільки викопав він один камінець, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!

«Джерело , криничка, сонячна водичка!» - заспівав радісно хлопчик.

Напились вони досхочу, а дідусь і каже:

- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.

Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.

Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.

Напились ще на прощання і пішли додому.

Тільки їх не стало видно, як вискочив на галявну Заєць. Так і завмер від здивування.

- Ох ти, звідки тут джерельце взялося?

І закричав захоплено на весь ліс:

- Ого-го! Я знайшов джерельце! Я знайшов джерельце!

Голодний вовк почув, як Заєць кричав, думає: «Цікаво, чого це Зайчисько так радіє? Піду подивлюсь».

А у вовка, як завжди, нікудишні справи. Усі від нього ховаються, усі тікають. А ще, як на зло,собаки всю шкуру порвали, ледве ноги виніс.

Приплентався вовк на галявину, побачив джерельце.

- Хоч води нап'юся з голоду, і то легше.

Ковтнув раз, другий, третій.

- Та ж хороша джерельна водичка! - крякнув. - Це добре, що я джерельце знайшов, а то хоч пропадай.

Напився вовк, що вже і дихати ніяк. Побіг геть.

Продирається вовк крізь хащі, назустріч ведмідь тупає, з малинника вертається. Мишко боки потирає, очі задоволено мружить,так наївся малини. Питає:

- Гей, Вовчище, не знаєш, де тут можна води напитися?

- Іди прямо, там на галявині джерельце б'є. Я знайшов.

Заспішив ведмідь. Припав до джерельця - відірватися не може.

- Щастя яке! - радіє. - Не щодня таке чудо зустрінеш!

Прийшли знову якось у ліс дідусь з онуком, дивляться: біля джерельця слідів різних - видимо-невидимо.

- Дивись, онучку,скільки друзів у маленького джерельця, - посміхнувся дідусь. - І всіх джерельце радує. (А. Сахаров. 389 слів)

2. Виконай завдання

· 1)Визнач жанр прочитаного твору

А) Оповідання.

Б) Казка.

В) Легенда.

· 2) На що натрапили дідусь з онуком в лісі на зеленій галявині?

А) На озерце.

Б) На потічок.

В) На джерельце.

· 3) Що зробили дідусь з онуком із джерельцем?

А) Засипали землею.

Б) Нічого не робили.

В) Зробили так, щоб усім було приємно пити.

3.Перевір себе. Не дивлячись у текст, по-пам'яті відтвори події, вставляючи замість риски слова

Пішли якось дідусь з онуком по _______. Довго блукали поки _________ повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили ___________.

Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній ________, свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.

- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево _________.

Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.

- Ах, до хлібця та ще б ковток ______, - зітхнув дідусь.

- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів ______.

Прислухались.

- А й справді, внучку, ніби вода _________. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.

Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.

Тільки викопав він один______, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!

«Джерело , криничка, сонячна ________!» - заспівав радісно хлопчик.

Напились вони досхочу, а дідусь і каже:

- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.

Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.

Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.

Напились ще на прощання і пішли ______.

4. Розкажи, що відбувалось на галявині, коли пішли додому дідусь з онуком.

© 2020
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати