4-Д

01.06.2021 Розповідь за сюжетною картиною. 

Розглянь картину та придумай розповідь.

Відгадай загадку.

Як і зайчик, має довгі вушка

Весь пухнастий, мов подушка

Любить моркву і капусту

Лагідний, немов дитина

В клітці спить маленький ..........       (  Кріль)



28.05.2021 Розповідь за серією картинок. Складання оповідань за серією картинок. Логічне розставляння сюжетних картинок і з'ясування прихованого змісту. 

Розглянь картинки та склади розповідь

25.05.2021 Описова розповідь. Складання розповіді за планом.

22.05.2021 Види зв'язку слів у реченні. Постановка питання до окремих слів у реченні.

22.01.2021  Узгодження дієслів із іменниками в числі. 

           Дієслово    - це частина мови , що означає дію і відповідає на питання що робить ? що роблять? що робив ? що зробив? що буде робити ? У реченнівиступаєприсудком .

Дієслова мють три часи: теперішній, минулий та майбутній. Рід дієслів залежить від роду пов'язаних з ним іменників.

Дієслова теперішньог і майбутнього часів змінюються за особами і числами.

1.Завдання: поставити подані дієслова у зазначеній формі

Сидіти- теп. час, 3 ос., мн.                (сидять)

Стояти- майб. час, 2 ос., одн.          (стоятимеш)

Вивчити -мин. Час, 1 ос., мн.          (вивчили)

Дивитися -теп. час, 1 ос., мн.          (дивимося)

Закрити -майб. час, 3 ос., мн.        (закриють)

Тішитися- теп. час, 1 ос., одн.        (тішуся)

Ходити- мин. Час, 3 ос., одн.           (ходив)

2.Завдання: Доповнити прислів'я, використовуючи антоніми.

- Умій сказати, умій і ...

- Праця годує, а лінь ...

- Згода будує, а незгода ...

- Дощик вимочить, а ясне сонечко ...

- Хто мудро мовчить, гарно ...

Слова для довідок: марнує, руйнує, висушить, змовчати,

говорить

3.Пограй у гру:  https://learning.ua/mova/chetvertyi-klas/dobyraiemo-diieslova-vidpovidno-do-chysla-imennyka

19.01.2021  Узгодження іменника з прикметником в роді, числі, відмінках. 

   Іменник - це самостійна частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто? Що?.  Іменники є назвами істот і неістот.

Іменники бувають загальними і власними.

Іменники належать до одного із родів (чоловічого, жіночого, середнього).

Більшість іменників змінюються за числами. Є два числа: однина і множина.

Зміну закінчень іменників називають відмінюванням, або змінюванням за відмінками. Іменники мають 7 відмінків. 

 Іменник - перша частина мови, яку, здебільшого, вимовляють діти. Їх оточує світ речей, і вони жадібно прагнуть назвати все, що бачать.Учені дослідили, що половина всіх слів, що є у нашій мові, припадає на іменник.

Прикметник - це самостійна частина мови, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який? Яка? Яке? Які?

Прикметники позначають колір, смак, запах, форму, розмір, матеріал.

Прикметник завжди узгоджується у тому числі, роді, відмінку, що й іменник, з яким він пов'язаний. Прикметник змінюється за числами, відмінками, а в однині і за родами. 

. Гра «Впізнай слово» За поданими прикметниками впізнайте іменник

  • Рідна, лагідна, турботлива, найдорожча..
  • Тепла, сонячна, співуча, квітуча...
  • Хитра, пухнаста, руда...
  • Прозора, холодна, джерельна...


15.01.2021

1.Прочитайте текст та придумайте назву розповіді

Зима - сувора пора року. На землі та деревах лежить сніг, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких тварин .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди допомагають їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють діти, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .

Лісники обходять та об'їжджають територію лісу. Вони поклали корм для диких кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми накладає сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко зимувати, та щоб вони не обгризали молодих гілочок на деревах.

Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, насипають корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи шкідників.

Діти кришать хліб для лебедя на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у лісі.

2.Розгляньте малюнки .На твою думку, яка пора року зображена на картинках?

3. Розгляньте першу картинку. Хто на ній зображений? Що робить? Навіщо ?

4. Розкажіть що роблять герої на другій картинці.

5. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.

6. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.

7. Знайдіть у тексті речення, які підходять до кожного малюнку

8. По пам'яті, відтвори абзац тексту, вставляючи пропущені слова:

Зима - сувора пора _____. На землі та деревах лежить ______, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких ________ .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди _______________ їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють _______, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .

Лісники обходять та __________ територію ________. Вони поклали корм для ________кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми _________ сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко ________, та щоб вони не ________ молодих гілочок на деревах.

Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, ____________ корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи ___________.

Діти кришать хліб для ____________ на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у ________.

12.01.2021

1. Прочитай уважно текст

                                                           Джерельце

Пішли якось дідусь з онуком по гриби. Довго блукали поки назбирали повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили відпочити.

Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній зелена , свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.

- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево лежить.

Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.

- Ах, до хлібця та ще б ковток водиці, - зітхнув дідусь.

- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів онук.

Прислухались.

- А й справді, внучку, ніби вода дзюрчить. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.

Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.

Тільки викопав він один камінець, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!

«Джерело , криничка, сонячна водичка!» - заспівав радісно хлопчик.

Напились вони досхочу, а дідусь і каже:

- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.

Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.

Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.

Напились ще на прощання і пішли додому.

Тільки їх не стало видно, як вискочив на галявну Заєць. Так і завмер від здивування.

- Ох ти, звідки тут джерельце взялося?

І закричав захоплено на весь ліс:

- Ого-го! Я знайшов джерельце! Я знайшов джерельце!

Голодний вовк почув, як Заєць кричав, думає: «Цікаво, чого це Зайчисько так радіє? Піду подивлюсь».

А у вовка, як завжди, нікудишні справи. Усі від нього ховаються, усі тікають. А ще, як на зло,собаки всю шкуру порвали, ледве ноги виніс.

Приплентався вовк на галявину, побачив джерельце.

- Хоч води нап'юся з голоду, і то легше.

Ковтнув раз, другий, третій.

- Та ж хороша джерельна водичка! - крякнув. - Це добре, що я джерельце знайшов, а то хоч пропадай.

Напився вовк, що вже і дихати ніяк. Побіг геть.

Продирається вовк крізь хащі, назустріч ведмідь тупає, з малинника вертається. Мишко боки потирає, очі задоволено мружить,так наївся малини. Питає:

- Гей, Вовчище, не знаєш, де тут можна води напитися?

- Іди прямо, там на галявині джерельце б'є. Я знайшов.

Заспішив ведмідь. Припав до джерельця - відірватися не може.

- Щастя яке! - радіє. - Не щодня таке чудо зустрінеш!

Прийшли знову якось у ліс дідусь з онуком, дивляться: біля джерельця слідів різних - видимо-невидимо.

- Дивись, онучку,скільки друзів у маленького джерельця, - посміхнувся дідусь. - І всіх джерельце радує. (А. Сахаров. 389 слів)

2. Виконай завдання

· 1)Визнач жанр прочитаного твору

А) Оповідання.

Б) Казка.

В) Легенда.

· 2) На що натрапили дідусь з онуком в лісі на зеленій галявині?

А) На озерце.

Б) На потічок.

В) На джерельце.

· 3) Що зробили дідусь з онуком із джерельцем?

А) Засипали землею.

Б) Нічого не робили.

В) Зробили так, щоб усім було приємно пити.


3.Перевір себе. Не дивлячись у текст, по-пам'яті відтвори події, вставляючи замість риски слова

Пішли якось дідусь з онуком по _______. Довго блукали поки _________ повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили ___________.

Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній ________, свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.

- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево _________.

Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.

- Ах, до хлібця та ще б ковток ______, - зітхнув дідусь.

- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів ______.

Прислухались.

- А й справді, внучку, ніби вода _________. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.

Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.

Тільки викопав він один______, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!

«Джерело , криничка, сонячна ________!» - заспівав радісно хлопчик.

Напились вони досхочу, а дідусь і каже:

- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.

Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.

Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.

Напились ще на прощання і пішли ______.


4. Розкажи, що  відбувалось на галявині, коли пішли додому дідусь з онуком.

© 2020
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати