4-Д
01.06.2021 Розповідь за сюжетною картиною.
Розглянь картину та придумай розповідь.
Відгадай загадку.
Як і зайчик, має довгі вушка
Весь пухнастий, мов подушка
Любить моркву і капусту
Лагідний, немов дитина
В клітці спить маленький .......... ( Кріль)
28.05.2021 Розповідь за серією картинок. Складання оповідань за серією картинок. Логічне розставляння сюжетних картинок і з'ясування прихованого змісту.
Розглянь картинки та склади розповідь
25.05.2021 Описова розповідь. Складання розповіді за планом.
22.05.2021 Види зв'язку слів у реченні. Постановка питання до окремих слів у реченні.
22.01.2021 Узгодження дієслів із іменниками в числі.
Дієслово - це частина мови , що означає дію і відповідає на питання що робить ? що роблять? що робив ? що зробив? що буде робити ? У реченнівиступаєприсудком .
Дієслова мють три часи: теперішній, минулий та майбутній. Рід дієслів залежить від роду пов'язаних з ним іменників.
Дієслова теперішньог і майбутнього часів змінюються за особами і числами.
1.Завдання: поставити подані дієслова у зазначеній формі
Сидіти- теп. час, 3 ос., мн. (сидять)
Стояти- майб. час, 2 ос., одн. (стоятимеш)
Вивчити -мин. Час, 1 ос., мн. (вивчили)
Дивитися -теп. час, 1 ос., мн. (дивимося)
Закрити -майб. час, 3 ос., мн. (закриють)
Тішитися- теп. час, 1 ос., одн. (тішуся)
Ходити- мин. Час, 3 ос., одн. (ходив)
2.Завдання: Доповнити прислів'я, використовуючи антоніми.
- Умій сказати, умій і ...
- Праця годує, а лінь ...
- Згода будує, а незгода ...
- Дощик вимочить, а ясне сонечко ...
- Хто мудро мовчить, гарно ...
Слова для довідок: марнує, руйнує, висушить, змовчати,
говорить
3.Пограй у гру: https://learning.ua/mova/chetvertyi-klas/dobyraiemo-diieslova-vidpovidno-do-chysla-imennyka
19.01.2021 Узгодження іменника з прикметником в роді, числі, відмінках.
Іменник - це самостійна частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто? Що?. Іменники є назвами істот і неістот.
Іменники бувають загальними і власними.
Іменники належать до одного із родів (чоловічого, жіночого, середнього).
Більшість іменників змінюються за числами. Є два числа: однина і множина.
Зміну закінчень іменників називають відмінюванням, або змінюванням за відмінками. Іменники мають 7 відмінків.
Іменник - перша частина мови, яку, здебільшого, вимовляють діти. Їх оточує світ речей, і вони жадібно прагнуть назвати все, що бачать.Учені дослідили, що половина всіх слів, що є у нашій мові, припадає на іменник.
Прикметник - це самостійна частина мови, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який? Яка? Яке? Які?
Прикметники позначають колір, смак, запах, форму, розмір, матеріал.
Прикметник завжди узгоджується у тому числі, роді,
відмінку, що й іменник, з яким він
пов'язаний. Прикметник змінюється за числами, відмінками, а в однині і за
родами.
. Гра «Впізнай слово» За поданими прикметниками впізнайте іменник
- Рідна, лагідна, турботлива, найдорожча..
- Тепла, сонячна, співуча, квітуча...
- Хитра, пухнаста, руда...
- Прозора, холодна, джерельна...
15.01.2021
1.Прочитайте текст та придумайте назву розповіді
Зима - сувора пора року. На землі та деревах лежить сніг, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких тварин .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди допомагають їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють діти, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .
Лісники обходять та об'їжджають територію лісу. Вони поклали корм для диких кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми накладає сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко зимувати, та щоб вони не обгризали молодих гілочок на деревах.
Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, насипають корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи шкідників.
Діти кришать хліб для лебедя на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у лісі.
2.Розгляньте малюнки .На твою думку, яка пора року зображена на картинках?
3. Розгляньте першу картинку. Хто на ній зображений? Що робить? Навіщо ?
4. Розкажіть що роблять герої на другій картинці.
5. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.
6. Розкажіть що роблять герої на третій картинці.
7. Знайдіть у тексті речення, які підходять до кожного малюнку
8. По пам'яті, відтвори абзац тексту, вставляючи пропущені слова:
Зима - сувора пора _____. На землі та деревах лежить ______, річка вкрита льодом, дорослі та діти підгодовують зимуючих диких ________ .Сутужно приходиться лісовим мешканцям, тому люди _______________ їм перезимувати. У цій справі поруч з лісниками працюють _______, тому що навіть і дорослим, щоб обійти весь ліс, потрібна допомога .
Лісники обходять та __________ територію ________. Вони поклали корм для ________кабанів, щоб тваринам було легше зимувати. Лісник з дітьми _________ сіно у спеціально відведене для цього місце. Адже лосям важко ________, та щоб вони не ________ молодих гілочок на деревах.
Дівчинка і хлопчик, напевно братик з сестричкою, ____________ корм для зимуючих птахів у годівнички, прикріплені на гілках дерев. Пташечки, які перезимують, принесуть користь деревам навесні та влітку, знищуючи ___________.
Діти кришать хліб для ____________ на березі, щоб підгодувати птаха, який чомусь не відлетів у теплі краї, а залишився зимувати у ________.
12.01.2021
1. Прочитай уважно текст
Джерельце
Пішли якось дідусь з онуком по гриби. Довго блукали поки назбирали повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили відпочити.
Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній зелена , свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.
- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево лежить.
Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.
- Ах, до хлібця та ще б ковток водиці, - зітхнув дідусь.
- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів онук.
Прислухались.
- А й справді, внучку, ніби вода дзюрчить. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.
Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.
Тільки викопав він один камінець, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!
«Джерело , криничка, сонячна водичка!» - заспівав радісно хлопчик.
Напились вони досхочу, а дідусь і каже:
- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.
Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.
Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.
Напились ще на прощання і пішли додому.
Тільки їх не стало видно, як вискочив на галявну Заєць. Так і завмер від здивування.
- Ох ти, звідки тут джерельце взялося?
І закричав захоплено на весь ліс:
- Ого-го! Я знайшов джерельце! Я знайшов джерельце!
Голодний вовк почув, як Заєць кричав, думає: «Цікаво, чого це Зайчисько так радіє? Піду подивлюсь».
А у вовка, як завжди, нікудишні справи. Усі від нього ховаються, усі тікають. А ще, як на зло,собаки всю шкуру порвали, ледве ноги виніс.
Приплентався вовк на галявину, побачив джерельце.
- Хоч води нап'юся з голоду, і то легше.
Ковтнув раз, другий, третій.
- Та ж хороша джерельна водичка! - крякнув. - Це добре, що я джерельце знайшов, а то хоч пропадай.
Напився вовк, що вже і дихати ніяк. Побіг геть.
Продирається вовк крізь хащі, назустріч ведмідь тупає, з малинника вертається. Мишко боки потирає, очі задоволено мружить,так наївся малини. Питає:
- Гей, Вовчище, не знаєш, де тут можна води напитися?
- Іди прямо, там на галявині джерельце б'є. Я знайшов.
Заспішив ведмідь. Припав до джерельця - відірватися не може.
- Щастя яке! - радіє. - Не щодня таке чудо зустрінеш!
Прийшли знову якось у ліс дідусь з онуком, дивляться: біля джерельця слідів різних - видимо-невидимо.
- Дивись, онучку,скільки друзів у маленького джерельця, - посміхнувся дідусь. - І всіх джерельце радує. (А. Сахаров. 389 слів)
2. Виконай завдання
· 1)Визнач жанр прочитаного твору
А) Оповідання.
Б) Казка.
В) Легенда.
· 2) На що натрапили дідусь з онуком в лісі на зеленій галявині?
А) На озерце.
Б) На потічок.
В) На джерельце.
· 3) Що зробили дідусь з онуком із джерельцем?
А) Засипали землею.
Б) Нічого не робили.
В) Зробили так, щоб усім було приємно пити.
3.Перевір себе. Не дивлячись у текст, по-пам'яті відтвори події, вставляючи замість риски слова
Пішли якось дідусь з онуком по _______. Довго блукали поки _________ повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили ___________.
Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній ________, свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.
- Як гарно! - зрадів онук. - Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево _________.
Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.
- Ах, до хлібця та ще б ковток ______, - зітхнув дідусь.
- Ой, дідусю, тут хтось є! - прошепотів ______.
Прислухались.
- А й справді, внучку, ніби вода _________. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.
Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.
Тільки викопав він один______, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!
«Джерело , криничка, сонячна ________!» - заспівав радісно хлопчик.
Напились вони досхочу, а дідусь і каже:
- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.
Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори - кожний тепер нап'ється з джерельця.
Оглянули свою роботу - до ладу вийшло.
Напились ще на прощання і пішли ______.
4. Розкажи, що відбувалось на галявині, коли пішли додому дідусь з онуком.